Toss en ladder

Vind je het leuk om steeds met en/of tegen andere clubgenoten te spelen? Dan is de toss of ladder misschien iets voor jou.

Toss

Op maandagavond en woensdagochtend is een aantal banen gereserveerd voor de toss. Met degenen die op dat moment aanwezig zijn, worden in willekeurige samenstelling dubbels gespeeld. Leuke manier dus om andere tennissers te leren kennen en met én tegen verschillende clubgenoten te spelen.

Wanneer?

• Maandagavond tussen 20:00 en 21:30 uur
  • Woensdagochtend tussen 9:00 en 11:00 uur

Je mag gewoon komen, maar wil je op de hoogte gehouden worden van eventuele wijzigingen of weten wie/hoeveel mensen komen? Meld je dan aan voor de Whatsapp groep voor:

• Maandag bij Rob op telefoonnummer: 06-41469459
  • Woensdag bij Marc op telefoonnummer: 06-46222871

Ladder

Speel je graag een wedstrijdje tegen clubgenoten om te oefenen of gewoon lekker bezig te zijn, zonder de druk van de competitie?  Dan is de enkel- of dubbelladder zeker wat jou!

Of je nou een ervaren speler bent of net begint, het is voor iedereen. Je speelt altijd op je eigen niveau. Als je wint van een hoger geplaatste speler, stijg je op de ladder. Zo blijft het uitdagend.

Bij de dubbelladder schrijf je je in met een vaste partner.

1. Meld je aan en kies je niveau. Je krijgt je eerste wedstrijdmail binnen twee weken.
  2. Je kiest samen met je tegenstander een tijd en reserveert de baan.
  3. Je speelt de wedstrijd en registreert de score.

Teams

Je schrijft je in als duo namens jou en je partner. Je kunt niet gelijktijdig met nog een andere speler een koppel vormen. Wel kan je op ieder moment van partner veranderen.

Ronden en seizoenen

Elke twee weken krijg je een nieuwe wedstrijd. Als je het druk hebt of geblesseerd bent kun je rondes overslaan. Je kunt op elk moment tijdens het seizoen stoppen en beginnen.

Meer over seizoenen.

Spelregels

Je speelt de gebruikelijke afhangtijd en telt de games door. De wedstrijd kan eindigen in een gelijkspel. Je wisselt van positie als je wint van iemand die hoger in de ranglijst staat.

Meer over spelregels.

Schrijf je hier in voor de dubbelladder

Schrijf je hier in voor de enkelladder